אם ברצונך לקבל חומר בנוגע לטכניקות המתקדמות ללימוד אנגלית, הרשם כאן בבקשה:

חומרי האזנה (קבצי שמע) באנגלית – בחינם – חלק 1!

כדי להתקדם באנגלית באופן יציב, אדם צריך לספק לעצמו הרבה שעות של האזנה לאנגלית בנושאים שמעניינים אותו, או לפחות קצת מעניינים אותו.

 

בשלב ראשון, אי אפשר להבטיח שכל החומר יעניין אותך, אך ככל שתתקדם ואוצר מילים שלך יגדל, תוכל למצוא עוד ועוד חומרים שממש מעניינים אותך.

 

לכן, התנאי הראשון ללימוד שפה – שיהיו בחיים שלך תחומים (רצוי מעבר לעבודה) שברצינות יעניינו אותך. חשוב לזכור שאתה תצטרך לבלות אלפי שעות בהאזנה, אז רצוי מאוד שתתחיל להתעניין במשהו בחיים באופן רציני, כדי שלאחר מכן תוכל לגשת לאותו חומר באנגלית – ושזה יעניין אותך! ככה תוכל להתמיד בקלות.

 

אנשים תמיד שואלים אותי איפה להשיג חומרי שמע. ממש אין צורך לדאוג לגביי זה!  במיוחד בעידן האינטרנט קיים שפע של מידע, ספריי שמע, סרטים, סרטים מצוירים והרצאות מוקלטות – ממש בכל נושא שתוכל לחשוב עליו.

 

צריך לשאוף לשעתיים האזנה כל יום והחומר צריך להיות מותאם לרמה שלך. אסור לצאת מהבית ללא מכשיר MP3 שעליו לפחות 20 שעות של תכנים באנגלית – וצריך ללמוד לנצל כל רגע פנוי לצורך עוד ועוד האזנות.

 

באינטרנט יש מקורות רבים מאוד לחומר איכותי להאזנה לאנגלית. אבל במאמר הזה אני רק יכול לתת המלצות כלליות. אם ברצונך לדעת מה הרמה האמיתית שלך ומה מתאים לך באופן ספציפי, ניתן לקבוע פגישת הכרות איתי ללא תשלום ותקבל המלצות מדויקות למקרה שלך. מספר הטלפון שלי מופיע מתחת למאמר הזה

 

להלן כמה המלצות “כלליות:

אתר תחנת הרדיו “קול אמריקה” (The Voice of America) – הוא מקור מצויין לחומרי האזנה.

הם בנו אתר מיוחד למי שלומד אנגלית שבו יש מבחר גדול מאוד של תשדירים הניתנים להורדה בליווי הטקסט המלא שלהם – בחינם!

כתובת האתר:

http://learningenglish.voanews.com/podcast/0.html

 

האנגלית באתר הזה יותר איטית וקלה מהאנגלית האמיתית כי הוא נועד לתלמידים, אבל בעזרתו עדיין ניתן להתקדם באופן משמעותי והוא

יכול להיות סוג של “קרש קפיצה” לחומרים באנגלית אמיתית. מה שאני אוהב בו – זה שיש שם מדורים לפי תחומיי עניין: תרבות, פוליטיקה, היסטוריה וכו’. 

לכל תשדיר באתר מצורף טקסט עם המלל המלא של אותו תשדיר, כך שניתן בקלות למצוא את המילים הלא מוכרות לך ולעקוב אחר הקריין.

אותה תחנת רדיו גם מפעילה אתר נוסף לאנשים דוברי אנגלית שפת אם, עם הרבה תשדירים שניתנים להורדה בנושאים שונים. אבל לתשדירים

האלה אין טקסט – רק קבצי שמע.

הכתובת:

http://www.voanews.com/info/podcast/1356.html

 

בעזרת המקורות האלה, ניתן לספק לעצמך את התכנים להאזנות לשנתיים הקרובות 24 שעות ביממה, בלי בעיות – ויישאר עוד!

 

דרך אגב, זה לא אומר שכל התוכן שתשמע שם הוא ממש מצויין, סופר- מעניין ויועיל לנפש שלך. כפי שניתן לצפות מתחנת רדיו ממשלתית, בתכנים שלהם יש מלא שטיפת מוח ממשלתית-פוליטית, בדיוק כפי שרואים במדיה כאן בישראל. לכן, אני לא ממליץ להוריד את תשדירי החדשות, בגלל התוכן השלילי שלהם, וגם לא התשדירים “הבריאותיים” שהרבה מהם מהווים פרסום כמעט ישיר של תעשיית התרופות והחיסונים. 

 

יחד עם זאת, באתרים האלה יש הרבה חומרים מצויינים בתחום ההיסטוריה, התרבות, האמנות, המוסיקה וכו’ – לבחירתך. תנסה לבחור משהו שיעניין אותך בתור נושא, ולא רק כי זה חומר ללימוד אנגלית.

כפי שהזכרתי פעמים רבות במאמרים אחרים – צריך להאזין לכל קובץ שמע פעמים רבות עד שהחומר נטמע במידה רבה

דרך אגב, במאמרים הנשלחים לרשימת תפוצה שלי, אני נותן הנחיות מדוייקות איך לעבוד עם חומרים כתובים והאזנות באנגלית לצורך התקדמות מהירה.

לכן, אם אתה עדיין לא רשום ברשימת תפוצה, אני ממליץ בחום!

בהצלחה בלימודי אנגלית!  🙂

 

אריק רוזני

מאמן אישי להצלחה באנגלית

050-8258755

13 תגובות

  1. תודה מאוד אריק על עזרתך הנפלאה.
    נכנסתי לקישור הראשון, אך לא הצלחתי להגיע לקבצי השמע. גם עם תרגום בגוגל לא תפסתי. אודה על הסבר. דומני שיעזור מאוד אם תוסיף באתר קובץ הדרכה כיצד לשמוע ולהוריד את הקבצים, וכיצד להגיע לקבצי הטקסט וכו’. כי הרי כל אתרך מיועד לאלו שכמוני אינם מבינים אנגלית.
    אבקש לשאול בנוסף, אני מתמיד ועקבי ביותר, אך כשאני מקשיב לקובץ מסוים, לאחר כמה פעמים כשזה כבר משעמם, אני מאבד ריכוז עם כל רצוני להקשיב והראש קופץ לאסוסיאציות המזדמנות לו. כך שזה לא ענין של התמדה, כי זה קורה נגד רצוני ובלי שאני כלל שם לב שהחשיבה עברה לנושא אחר. אז אם דרוש להקשיב פעמים רבות, איך בעצם שיטתך יכולה לעבוד בפועל?
    כשלעצמי חשבתי רעיון כזה. זכור לי שכשילדי היו קטנים, הם היו שומעים קבצי שמע של סיפורי ילדים והם סופרו בצורה כ”כ מעניינת ודרמטית (זה היה בעצם לא בצורת סיפור, אלא כאילו בהצגה – קולות גיבורי הסיפור חוקו היטב ע”י המספר, עם הטונים וכו’) ששם המצב היה הפוך – הייתי מקשיב להם שוב ושוב נגד רצוני! ולדוגמה, כשהייתי עסוק בעבודות עיוניות שדרשו ריכוז, והילדים השמיעו את הסיפורים הנ”ל, מצאתי את עצמי מקשיב בלי שרציתי, ואף שזה הפריע לי מאוד בעבודתי, ואף שהסיפור כבר הושמע עשרות פעמים.
    כך שאם היו קבצי שמע כאלו באנגלית, זה היה נפלא.

    1. היי רון. כשאתה נכנס לקישור, אתה צריך להקליק על הכותרות של המאמרים ואז תראה שליד כל מאמר יש תמונה קטנה של רמקול. כשמקליקים עליה ניתן להאזין לתוכן של המאמר. הנה סרטון שעשיתי בנושא:

      https://www.youtube.com/watch?v=yUtSn3-I5KM

      אם תצטרך הדרכה נוספת, אתה יכול לפנות אליי באופן אישי:)

      בקשר לחומר האזנה – אם נמאס לך להאזין שוב ושוב והמחשבות בורחות – תעשה זאת בהליכה. זה טריק שעובד. כמו כן, החומר צריך להיות מעניין ומרתק – כמו סיפורי ילדים מבוימים, ראיונות עם אנשים שאתה אוהב וכו’.

      זוהי אחריותך למצוא מה מעניין אותך ו”לטחון” את החומרים הללו שוב ושוב ושוב.

      פנה אליי אם תזדקק להדרכה נוספת.

      בהצלחה!

      אריק

  2. תודה מאוד אריק!

    בקשר לבעיה השניה של חוסר הריכוז, שיעצת ללכת תוכ”ד ההאזנה, הליכה זה אכן פתרון אם חוסר הריכוז הוא בשמיעת הקובץ כשאינני עושה שום דבר אחר אלא רק מקשיב. אך הרי לאף אחד אין זמן להקשיב שעתיים ביום, בלי לעשות בזמן זה משהו אחר. אני מקשיב תוכ”ד שאני מארגן את הבית, או כשאני הולך לקניות וכדו’. ונכון שאם הייתי יושב ומקשיב בלי להיות עסוק במשהו אחר סביר שהייתי מתרכז טוב יותר . ואם הייתי הולך אז תוכ”ד ההקשבה סביר שההליכה היתה משפרת עוד יותר את ההקשבה (אך בלי לעשות משהו תוכ”ד ההליכה, אלא שההליכה היא רק נטו על מנת להקשיב) . אך הבעיה היא כשאני עושה זאת תוכ”ד עשיית דברים נוספים, שזה מסיח את דעתי. ולכן במקרה שלי ההליכה איננה פתרון לכאורה.
    סיפורי ילדים זה באמת רעיון טוב. אודה לך על קישורים. אני מוכן גם לקנות קבצי שמע כאלו אם יש לי מהם גם טקסט כתוב שניתן לתרגם. מתוך כמה סיפורים אוכל לבחור בסוג שאני אוהב ושבו אתרכז.

    1. היי סוזי,

      את צריכה להרשם לרשימת התפוצה – למלא את הפרטים שלך בחלון “יצירת קשר”.

      מיד תתחילי לקבל את המאמרים שמסבירים לך איך ללמוד אנגלית בצורה נכונה – כולל טכניקות מיוחדות.

      בהצלחה!

      אריק

  3. שלום רב,

    אני מאוד רוצה ללמוד אנגלית עד היום לא הצלחתי וחוסר הידע שלי מונע ממני להתקדם בלימודי תואר ראשון. מאוד עצוב לי.

    וחשבתי שע"י שמע אוכל להתקדם.

    מודה לך מאוד

     

    1. היי אביבה,

      אם תקפידי להאזין לאנגלית זה בוודאי יעזור לך.

      אבל חשוב מאוד להתאים לך חומריפ שמתאימים לרמה שלך. 

      בשביל זה אולי כדאי לך לשקול לעשות איתי פגישת הכרות (ללא תשלום), כדי

      שנוכל לאתר מה הכי מתאים לך להתקדמות מהירה. 

      יום טוב,

      אריק

    1. היי אצי. זה תלוי מאוד ברמה שלך. יש אינסף חומרים בעידן האינטרנט לרמות שונות. צור איתי קשר באופן אישי ונראה מה מתאים לך. תודה!

  4. תודה רבה על הקישורים הנפלאים. ממש אהבתי את האתר הראשון. מקסים שיש מאמרים עם שמע ובקצב סביר, ממש ממש תודה!

    1. תודה רבה! האמת היא שכתבתי את המאמרים הללו די מזמן והיום יש הרבה אופציות חדשות. ניתן ליצור איתי קשר כדי שנפגש בזום ונתאים לך את התכנים שמתאימים בדיוק לרמה שלך. המספר שלי: 0508258755 יום מקסים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *