אם ברצונך לקבל חומר בנוגע לטכניקות המתקדמות ללימוד אנגלית, הרשם כאן בבקשה:

איך, מתי ולמה ללמוד דקדוק?

בכל שפה יש חוקים, והחוקים האלה נקראים דקדוק. כמו שיש חוקים בשחמט או במשחק המונופול, כך גם באנגלית יש חוקים שמגדירים איך מחברים מילים יחד, איך בונים משפטים וכו’. המטרה של הדקדוק היא לעזור לאנשים להבין אחד את השני טוב יותר.

 

בסופו של דבר חייבים ללמוד דקדוק – אבל זה מאוד תלוי ברמה שלך ובמידת ביטחון העצמי שלך. הרעיון הוא, קודם כל, שתדע להתבטא עם ביטחוןאם או בלי דקדוק נכון.

 

זאת המטרה הראשונית. בשביל זה צריך אוצר מילים מספיק גדול וביטחון עצמי.

 

כשתלמיד שלי מסוגל לבטא את עצמו, להעביר לי את הרעיונות שלו באנגלית, לפחות במידה מסוימת, אנחנו מתחילים בהדרגה עם הדקדוק.

 

הדקדוק נלמד בעיקר בעזרת תרשימים מאוד ספציפיים שפיתחתי עם השנים. לדוגמה, כשלומדים זמן עבר פשוט (Past Simple), אנחנו בונים תרשים שעליו אתה תראה את כל החוקים של הזמן הספציפי הזה – כלומר, איך בונים משפט חיובי, שלילה ושאלה.

 

לאחר שעשינו את התרשים ונתנו כמה דוגמאות, מתחיל השלב ההטמעה שעשוי לקחת הרבה זמן, לפני שמכניסים תבנית דקדוקית הבאה. אנחנו משוחחים באנגלית על הספרים שקראת, סרטים שראית, סופשבוע שלך וכו’ – תוך כדי שאתה משתמש ב-Past Simple

 

הרעיון הוא שתתמקצע בזמן הספציפי הזה (שהוא הכי נפוץ באנגלית) לפני שמכניסים משהו אחר. כלומר, הדגש העיקרי הוא על התוכן. אתה עדיין תצטרך להעביר לי באנגלית את הרעיונות יותר ויותר מורכבות, אבל כשצריך להשתמש ב-Past Simple, כבר יהיו לך את כל החוקים, לפחות על הנייר. ואם הזמן הם גם ייכנסו לראש

 

לאחר מכן מכניסים תבנית הבאה וכו’. אבל שוב, הדגש הוא תמיד על הבעת רעיונות, שיחה שותפת ובניית ביטחון עצמי. דקדוק הוא חשוב, אך משני בתהליך הזה. 

 

מבחינתי עדיף שתדבר ברמה של עולה חדש, אבל יהיה לך מספיק אוצר מילים וביטחון כדי לנהל שיחה, מאשר שתדע מלא חוקי דקדוק ולא תהיה מסוגל לומר אפילו משפט פשוט, מה שקורה להרבה תלמידי בית הספר

 

אם ברצונך לקבל שיטות מעמיקות וטכניקות מעשיות ללימוד אנגלית, הרשם לרשימת התפוצה שלי. המאמר הראשון יישלח אליך מיד לאחר ההרשמה. כל זה ללא כל תשלום, מתנה ממני אליך.

 

שיהיה לך בהצלחה באנגלית מכל הלב!

אריק רוזני

מאמן אישי להצלחה באנגלית

050-8258755

2 תגובות

  1. שלום אריק דבר ראשון ממש תודה על העלונים שלך הם ממש עוזרים לי

    אני בכיתה יא  ובאמת אני מרגישה קצת מבולבלת

    אני לא מצאתי בכלל אתרים עם כללי דקדוק זמנים גופים וכו…. אשמח מאוד שתעזור לי

    1. היי דניאלה,

      בשמחה:)

      אם מחפשים חומרים לדקדוק, צריך להקליד בגוגל נושא ספציפי שאותו את מחפשת.

      לדוגמה,

      Present Perfect, Connectors

      וכו’

      יש “ים” של חומרים בנושאים בללו.

      אם את לא מוצאת חומר מסוים, תכתבי לי ואשמח לעזור.

      בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *